inventering av skruttens klädlåda

i min låda m bebiskläder hittar man :

4 sovpåsar strl 56 och 1 st strl 62
5 st pyjamas/bodysuite 50-56
12 par byxor 50-56
2 sparkdräkter/hängselbyxor 56
1 klänning 56
15 st bodys 50-56 och ngn enstaka 62
3 st små mössor
3 par sockar
1 st t-shirt & 1 st huvtröja strl 68 (dom var på rea på pop så var tvungen att köpa )

Månne om skrutten hinner använda allting? :)

Haha, jag har bara köpt,&köpt, & köpt, utan ngn som helst koll på vad jag egentligen behöver :)
det som jag behöver mer av..hmm..kanske strumpor isåfall? och kanske ngn tjockare tröja??
och sen allt annat förutom kläder då :)

Annars har jag fördrivit tiden den här söndagskvällen med övningar, M har hållt på & skratta ihjäl sig, nu försöker jag m allt för att bli av m rygg/revbens/svanskotevärken !! bra tips????

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Beror på om barnet blir ett kräkbarn eller inte. Spyr det mycket när det ätit kommer ni få byta flera gånger per dag och då blir detta för lite. Men spyr inte barnet speciellt är det för mycket. Vänta och se efter att barnet är fött så lär ni märka om det är för mycket eller för lite.

Fina kläder du har köpt föresten.



Tror inte du kommer bli av med din värk fören bäbisen är född, då kommer det innan om några dagar vara över (iallafall den värsta smärtan och om det nu ör pga graviditeten)

Panodil kan du ju ta mot värken när du är gravid om det blir jobbigt och om du inte redan gör det.



Dom har inte sagt nått om att sätta igång förlossningen tidigare då den trycker så mot revbenen, kan glädja dig med att om bäbisen ligger upp och sen sista veckorna ska vända sig ner kan det minska smärtan.

Postat av: sanna

haha, jag känner igen det där med att vara både ett hormoncp och det där med att handla planlöst till bebisen ;) jag kollade också igenom allting igår (igen) och konstaterade att jag fortfarande behöver en jävla pyjamas / sovpåse! annars får han ju sova helt naken stackaren! :)



vad kul det var igår!!

Postat av: Emma

Haha visst är det kul att shoppa bebisgrejer? Fast nu har jag inte gjort det på flera månader faktiskt.. ja, inte kläder iallafall men nu blir det ju annat fix såsom blöjor, salvor osv istället :)



Hoppas dina problem med foglossningen går över och att TENS fungerar! Jobbigt med såna besvär men det verkar vara himla vanligt! Jag är glad att jag sluppit sånt hittills, lite illamående i början och en jäkla halsbränna men det ska jag inte klaga över :)



Jo jag tror också det är meningen att det ska vara lite jobbigt på slutet, då längtar man mer och känner att man tar all smärta i världen bara ungen kommer ut, haha. Men än är det inte så farligt, har ju ändå två veckor kvar till BF :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback