sunny day

Idag har jag varit uppe tidigt, skönt var det! tt göra sig iordning och varmt ute :)

Hade ju inbokat ett beök hos sjukgymn kl 08, så pallrade mig dit och  det tog till 09,30.
Hon kände & klämde på mig och vi provade TENS:en, fick ligga m den i 30min, det kändes lite skumt men jag hoppas att den hjälper. Det dåliga var att jag får bara ha den baktill, så bokade in ett nytt besök på tisdag för att titta närmare på mina ljumskar, om det finns ngt att göra där. Hon var supertrevlig och kände verkligen att jag fick hjälp, men däremot tyckte hon att jag skulle boka tid till läkare för hon tyckte inte att jag skulle jobba heltid utan 50-max 75%, för annars kommer jag att inte ha ngn ork när jag ska föda. Så nu sitter jag hos Marika och väntar på att få fa till läkarn 14,20.
Gissa vem som har fixat ett högkostnadskort idag! Känns som att jag gör inget annat än springer på vc.
Men jag ser ljuset i tunneln, bara inte FK börjar tjafsa sen.

Måste ringa till FK och kolla det där m FP om det blir någon skillnad på den om det blir så att jag blir sjuksriven 25-50% ?? Vet ngn?

Var även in till jobbet en sväng, åh, vad jag saknar jobbet *suck* men imorn sätter det igång igen , skönt att få rutin på vardagen igen :)
 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Det går säkert bra. Vad jag förstår så har det här med bristningar och så att göra med hur elastisk man är. Jag trodde allvarligt jag hade spruckit upp till öronen vid förlossningen eftersom de fick vålda ut han (vilket inte hade att göra med att han var stor, utan bara att moderkakan var infekterad, eller nått..) så mycket, men jag fick ju bara sy ett stygn och det var ju ingenting. :)



Jo, det är ju rätt kul att klippa och så, men det får inte bli för mycket. :) Du kanske får svinfint hår senare efter förlossningen, om du ska amma (fast iofs brukar ju håret bli skitrisigt då, men man kan ju alltid hoppas). ;)

Postat av: Linnea

Så här står det på försäkringskassans hemsida:



Du kan arbeta mindre före förlossningen – utan att sänka din sjukpenninggrundande inkomst



Du som är blivande mamma kan sluta arbeta eller minska din arbetstid inom sex månader före den beräknade förlossningen utan att din sjukpenninggrundande inkomst sänks.



Så vet du! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback