city

har varit på stan en sväng idag och tänkte köpa mig en amningsbehå, men vilken storlek ska man ta?
har som förstått att boobsen blir enorma när mjölken rinner till, men ska man ta en eller två storlekar större än typ nu?
dom är ju redan 1 storlek större än vanligt ,snälla hjälp mig ni som vet :)
tittade på en amningbehå idag som var som en storlek större än jag har nu, och det känns ju helt sjukt att jag ska isåfall ha så stora boobs haha :)

jag köpte iaf MOM-leggings, steps, ett amningslinne ,en kofta och strumpor åt skrutten.
var helt avis på Sanna som kan kolla på normala kläder, hon köpte kjol och ngt linne.
Jag är ju totalt oinspirerad att köpa kläder nu, vill inte slösa mer pengar på mammakläder när det är så kort tid kvar och kan inte prova vanliga och det känns långt bort än, så det blir billiga shoppingrundor för mig nu sista veckorna :)

var & fikade på BO´s en sväng med några utav FL-tjejerna, det var jättetrevligt (och gott fika) !
ska se till och baka lite och bjuda dom hit till Rutan här snart :)

imorn kommer Jenny och hälsar på mig från Piteå, tror att hon ska få frisera mig lite, det behövs verkligen!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

Jaaa , den var verkligen envis. Men nu känns de som att han börjar bli bättre (hoppas) !



Jag har suttit och skrivit den där förlossningsberättelsen och är väl klar men kommer mig aldrig för att publicera den.



De där med amnings BH !? Jag tycker (personligen) att man kan köpa när man kommer från BB . Köp en i din strl och sen en till när du kommer hem . De är inte alls säkert att dom blir "enorma" när mjölken rinner till .

De tar ju några dagar för den att göra de , och då kan man gott ha den amnings BHn i strl man har nu.

Så gjorde jag iaf.



Naaaw jag vill också ut på stan och röra mig. Fika och promenera i solen. Men jag törs inte riktigt göra de innan han är helt frisk. Man vill ju inte heller vara bland massa andra små barn om de smittar fortfarande :S så får glatt vänta. Får komma och fika med er sen när han är heeeelt frisk.

Postat av: Jenny

När jag köpte mina amningsbehåar sa dom att man ska kunna få in en hand innanför (i själva kupan). Nu ska jag inte ha bebis förrän i slutet av juni så vi får väl se hur pass det stämmer, men för tillfället är dom ju lite stora (själva kupstorleken iaf). Men just i början när mjölken rinner till kan dom ju bli jättestora & svällda men sedan stabiliserar det ju sig när allt kommer igång som det ska. Men om du är osäker så gå på t ex twilfit eller nåt sånt så kan dom hjälpa dig :-)

Postat av: Tess, som bara läser bloggar men inte har någon egen

Jag har en amningsbehå som inte har några kupor eller byglar alls. Ser mer ut som en sportbehå fast slappare. Fast den är ju inte gratis men superduper att ha när mjölken strömmar till och sköööön. Testar att skicka en länk iaf.



http://www.stylishmom.se/original-nursing-bra-bestallningsvara-bravado-designs-250.html



Om nu inte länken funkar så ser du åtminsone i den var den finns och vad den heter. Märket är Bravado.

Postat av: Tess, som bara läser bloggar men inte har någon egen

Se det funkade ju. Jag och datorer brukar inte alltid komma överrens...



Kan ju tillägga att den finns ju i en massa storlekar. Jag har sådan muppig storlek så att hitta någon i en vanlig affär är bara att glömma. Jag är liten men med stora tuttar och av någon konstig anledning så verkar nästan alla bh-tillverkare tro att stora bröst=stort mått runt ryggen.



Väntar mitt andra barn i aug och har redan en sådan fast den är lite för stor i ryggen. Denna gång så har jag beställt en xs. Min stora favvo i amningsbehå-djungeln och helt klart värt slantarna.

Postat av: sanna

haha, var inte avis, även om bebismagen är borta är det långt ifrån regular size på den här kroppen ;)



jag köpte en svinbra amnings-sportbh typ. ska kolla upp på vilken sida jag hittade den, för den har vart guld värd och passar ju oavsett hur stora/små man har. och så kostade den typ en hundring, ännu bättre ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback