domningar

pust! nu har jag bara 1 vecka kvar att jobba, shit alltså..
för 15veckor sen satt jag och tänkte att fy faaan va lång väntan till maj/juni, men nu är det snart dax alltså
på riktigt!! sååå pirrigt :) eller nu är det dax att sluta jobba, har lite ångest, kanske för att det gått så fort och det känns så overkligt allting, men det kommer nog att gå bra.
dom har fyra (eller sex:/ ) veckorna kommer nog att blir den längsta väntan i mitt liv känns det som, fast jag har en hel del att fixa före. vill ju träffa dig skrutt så snart som möjligt :)

min kropp börjar nog oxå att ställa in sig, för 3 nätter sen sprang jag på toa typ 5-6 gånger på en natt och dom senaste 2 dagarna har min mage liksom "trillat" ner, sjunkit jättemkt. förra natten sov jag till och med på rygg ett tag utan attt det var ngt tryck på lungorna,, den sjönk nog den natten jag fick typ bo på toa.

en fråga , jag vaknar några gånger per natt och då kan typ 3 av mina fingrar eller typ hela handen vara helt bortdomnad/sticker lite grann?! utan att jag legat och sovit på den, känner ngn igen detta? det är obehagligt som fan alltså! och det kan vara båda händerna samtidigt och som jag sa, flera gånger per natt., HJÄLP!

det blir bra om jag "masserar " händernä/fingrarna typ i en halv minut, då släpper det.

--

nu ska jag ner & se hockey lite halvt ofrivilligt, men idag vågar jag nog inte byta kanal nej och
imorn ska jag & sanna (och c of course:) ) på arcus-loppis, hoppas att man hittar ngt i trängseln :)

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tess, som bara läser bloggar men inte har någon egen

Domningarna kallas för karpaltunnelsyndrom och beror på vätska. Vätskan gör så att nerver kommer i kläm. Inte alls farligt så länge domningarna går att häva. Är det konstant så måste man operera för att inte få bestående men.



Postat av: Anonym

ville sagt att det beror på att barnet kan lägga sig och trycka på nerver inne i dig, du har ju en grov nerv som går i ryggraden som går ut till dom 3 mittersta fingrarna, kan ju vara så att bäbisen ligger å små trycker så du blir känslig och det domnar snabbt...?!

Postat av: Mysan

Händer väldigt ofta på nätterna att mina fingrar somnar så du är inte ensam...Har du nått bra tips mot halsbränna? =)

Postat av: Marie

Som Tess sa, karpaltunnelsyndrom. Gå till BVC. Då får du en skena som du har på handen när du sover för att undvika domningarna. :)

Postat av: sanna

haha, vilka jäkla fynd du gjorde idag alltså! och du, jag testade bb-selen, DEN ÄR SÅÅÅÅÅ BRAAAAA!! värsta superkapet, fyfan lätt värt varenda krona! :)



förstår att du längtar efter lillis! vi längtar också tills hon är ute, det kommer bli så spännande ju!

Postat av: Pia

Hade också sådär i fingrarna när jag väntade Meja. Kom på det nu när du skrev det, man glömmer så fort!:) Det försvann i samma stund hon kom ut typ:) Fyndade ni något idag då?:)

Postat av: Pia

Jag hade också så i fingrarna när jag väntade Meja. Men det försvann i samma stund hon kom ut typ:) Hade typ glömt det, kom på att jag hade så nu när du skrev det. Man glömmer så fort:) Fyndade du något idag då?:)

Postat av: Maria

Ja man får lite halvt panik. Jag har defenitivt inte lärt mig att höra vad de är för gråt som hör till vad :S . Känns som att jag inte kommer höra skillnaden ever...



Ja de är välbehövligt , speciellt med pyjamaser som ska tvättas hela tiden . Om man har turen att få en liten kräk unge som vi hehe. Men de är samtidigt bra , då vet jag att han får i sig mer än tillräckligt.

Jag vettetusan de där med domningar , de hade jag inte .

Säkert ingen som är farligt.



Jaa , nu är de snart dags ... fortare än man tror .

Sen har du också din älskade bäbis i famnen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback