förvärkar?

alltså, nu blir jag inte klok på detta :)

igår när jag var på stan fick jag ju ont i ljumskarna (vilket jag iofs har konstant typ) , och sen fick jag ont längt ner i ryggen på ena sidan. Kom hem, vilade en stund och så var det bättre sen.

När vi gick och la oss för natten kunde jag inte sova för 5 öre ,hade ordentlig mensvärk + att det strålade ut längst ned i ryggen . Det gjorde riktigt obehagligt ont, funderade på ta ett bad / värktabletter, så ont gjorde det men efter ett bra tag gav det med sig så jag somnade och vaknade sen igen, upp på toa, samma procedur igen innan jag kunde sova och så höll det på typ hela natten.. det här är förvärkar eller ? men ingenting jag borde oroa mig för...?

jag har typ inte sovit ngt och humöret är ju oxå därefter, men nu är det som lugnt igen, händer naaada...
så ska putsa fönster/måla så jag håller mig sysselsatt iaf

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

hmm.. när du har så, testa lilla badet eller värkisar, om det inte avtar då är hon påväg ut ;) hoho!



tänkte om det finns sån plats som det gör på llt's bussar som man kan ha vagnen på, vet du? c gillar ju inte att ligga i babybjörnen längre stunder plus att man typ svettas ihjäl :) (som vanligt, ja)



blev m nervös när du sa att du hade ont i natt då? :) jag kommer ihåg att jag sa det så många gånger till j (man blir så less på att ha ont i slutet att man måste få ömka lite) att han typ slutade lyssna ;)



Postat av: Anonym

Jo det är förvärkarna som har börjat antagligen, dom kan börja nån vecka innan, du kan vara öppen en 1-2cm innan också, det var jag 2 cm i nästan 2 veckor innan sista ploppade ut. Har du börjar få förvärkar så är det dags att börja ta det lite lugnare och börja vila in för förlossningen så du har mycket energi. Och ät mycket pasta, då lagrar du ett energiföråd. Men när du går över v 38 försök promenera en del och ha mycket sex så kanske du slipper gå övertid nått som folk kan tycka är jätte jobbigt. Och barnet hinner inte bli lika stor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback