update v 36

v 36

♥-slag 152 slag/min
SF 35 cm
Blodtryck 110/70
huvudet-rörligt

har alltså varit till BM idag och allting såg bra ut.
tog upp det med henne att det jag tror var  min slempropp, har nog "gått" eller delar av den i förrgår
och att jag har haft som mensvärk (tydliger förvärkar) efter det.
enligt min beskrivning av proppen så trodde hon oxå det. Så det går åt rätt håll iaf :)

vi pratade lite om förlossning, hon kände & klämde på min mage, då frågade jag om hon kunde uppskatta vikten på ett ungefär, för jag är så rädd att få en jätte (då vi har varit några "jättar" i familjen) och hon sa: "jaaa..3,8 - 4 kg, kanske 4,5kg om du går fullt, men jag skulle nog packa väskan redan nu.." 

Nu?! det är ju minst 4 veckor kvar ! missförstå mig inte, men man är ju sjukt inställd på BF datumet eller att man går över tiden. det gör inget om den kommer före såklart men ja..så ska sluta tänka på det, jag lär ju märka när hon vill ut :)

jag blev ju såklart liiite stressad av detta, pratade med en vän  som lugnade mig typ 100 snäpp, haha 
för BM kan ju inte säga om den kommer före eller om det går över, men jag tror hon gissade sig fram pga proppen har mest troligt gått och vikten..ja, vi får väl se vad det kommer ut :) 

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Spännande!:) Snart kommer hon! Hade ni bestämt namn? Kommer inte ihåg om jag redan har frågat det:)

Postat av: Pia - Mejas mamma

Det var jag som skrev!:)

Postat av: Mysan

NU börjar det närma sig..

Postat av: sofia & Rox

kolla här

91508654" rel="nofollow">http://www.tradera.com/Rosa-POP-Polarn-o-Pyret-Windstopper-Overall-auktion91508654

Postat av: sanna

jag håller med om att man sällt in sig på bf. veckan jag gick över sög! :) men före hade man som inte ens tänkt att det kunde bli, men för dig är jag nästan säker på att hon kommer någon dag innan alltså :)



svinjobbigt att inte kunna sova hur man vill, jag nöter sova-på-mage nu när stormagen är borta, sköööönt! vad lyxigt att du snart är ledig. får jag hälsa på dig nästa vecka kasnke? :) och ps. svinsnygg acta, där kommer hon ligga tryggt, sessan!

Postat av: Anonym

på min andra trodde barnmorskan att barnet skulle komma 4-6 veckor innan beräknad datum men ändå kom barnet på exakta dagen... Så barnet kan komma när som helst så jag tror du gör klokt i att ha färdigt en väska...ifall den kommer tidigare...

Postat av: sanna

haha, jo, man hade ju kunnat jobba, men du kommer älska at vara ledig :) det är så skönt, och man är ju så trött och tung i slutet så det är bara skönt att ligga och pysa i soffan sista tiden (tyckte iaf jag, som softade deluxe med godis i massor och film och böcker, svinnice!)

Postat av: Maria

Postat av: Maria

Vi har inte varit själv i veckan , men den har spenderats på sjukhuset . Min lilla kille har nämligen fått rs-virus . Så nu har man gode lust att isolera sig för all framtid . Usch vad hemskt.

Men nu är han på bättringsväg och nu håller vi tummarna att de bara tar någon dag för honom att bli frisk.



Shit , bara 4 v kvar de är ju hur nära som helst.

Ja du , jag fick ju en "Jätte" och ut kom han även fast smärtan var oliiiiidliig . Kan man kanske trösta sig med att man inte vet hur de känns med ett "mindre" barn .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback