money money money

gud vad dagarna går fort !
iofs så har jag haft att göra varje dag, men det är skönt att tiden går !

igår hade jag en hel dag m Jenny, hon kom vid 12-tiden, var en sväng på stan och slösade lite mer pengar.
Blev en sväng på skokanonen,storheden m.m. köpte ett jättegulligt nalle puh-bäddset från toys r´ us för  74,50 , FYND! och så en vagnleksak, kanske inte rolls roycen av alla fina såna som finns, men det var färgglad och söt :)

sen satt vi ute i underbara solen (vilket väder!!) några timmar på vår bakgård ,grillade kotletter,majskolvar och åt klyftpotatis m grönsaker till det då , gott !
sen gick Jennys buss tebax till Piteå vid 20 så skjutsade henne, fan va dagen gick fort :/ det är så kul att ha henne här, fick skratta hur mkt som helst som vanligt åt våra underbara minnen från när vi gick gymnasiet i Piteå och bodde ihop..oj,oj,oj :) och det är typ 10 år sen , shit va vi är gamla !! fast vi tycker ju självklart att vi ser likadana ut som då ;) yeah right :)

idag har jag, sara & leo varit på stan. Lunchade på kafelinos uteservering, gudomligt god pasta som vanligt !
leo fick krypa omkring , shit va fort det går alltså ! Han blir 9 månader imorgon och han kommer att gå när som helst, för han är så orädd och har definitivt viljan , lille leo blir stor kille :)
Strosade på stan, sara handlade massor, jag köpte ett par trekvarts-mjukisar nu till sista tiden/bb, dom var grymt sköna !

idag fick jag sådär ont igen, mensvärk som tusan och sen fick jag jävligt ont längst ner i ryggen på ena sidan, utan att göra någonting typ ?! typ som huvudvärk i ryggen, haha :) man blir inte förvånad ngn mer v nå krämpor alls..
Har vilat en stund så nu känns det lite bättre iaf.

Sen en till grej ! trodde jag skulle vara helt pank den här månaden, men fick ju sjukers. nu retroaktivt för 2,5 månad, så det var en slant som jag inte hade räknat med.
fick lön, den NYA lönen och hade fått en bra höjning så ngn tusenlapp mer än jag räknat med + att jag fick sem.ers från Ikea för det jag jobbat extra ,trodde att det kom på varje lön när man är extra anställd, men nej, fick det som en klumpsumma, TROR NI ATT JAG ÄR GLAD IDAG :)
jag hoppas att jag får njuta av dom här pengarna för det brukar alltid komma ngn oväntad räkning när man får lite extra .

det var allt för idag, ska nog prova Rutviks nya pizzeria/grill som öppnat idag tror jag, farligt farligt :/

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

haha, en grill är inte bra att ha i närheten nej ;) men gott ack så gott! (kanske att vi hänger där i sommar ist för att käka smala sallader;))



du får jättejättegärna hälsa på, men iunte som det ser ut just nu. man kan inte ens röra sig för att det är så kaos och jag skylndar med måleriet så det blir som vanligt, fast vitare, snart :) det är kul när det är färdigt om inte annat!



vad kul att leo börjat krypa, lilla ungen! :) ska bli kul att ses allihopa nästa vecka. vet du vad jag tänkte? kan man ta med sig vagnen på bussen elelr tar man bärsele?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback