Dagar

Efter 1 ½ portion gröt m lite plommonpuré så sover William .
jag matade han i vardagsrummet idag. Mathias slog på tecknat på Tv och han fullkomligt tappade hakan haha.
Han var helt fascinerad av alla färgerna :)

Idag har vi bara varit hemma. Vi var ut och prommade runt byn i nästan 2 timmar. Riktigt skönt.
Tänkte gå längs skogsvägarna men mötte min granne efter vägen och hon frågade om jag verkligen vågar tro på att björnarna sover nu när det är så varmt. Så jag gick åt andra hållet istället haha :)

Timm middag gjorde jag idag älgfärsbiffar med stekt lök, sås, potatismos och lingonsylt till.
Blev faktiskt riktigt gott! Jag är ju allt annat än expert på att laga mat och har typ aldrig lagat älgkött, men nu har vi en hel fryslåda full med diverse delar så det är bara att lära sig :) Eller googla recept ;)
Om ni har ngt bra recept på älgkött eller bra tips för att det ska bli riktigt gott så PLEASE, dela med er !

--

Igår
var jag ju i stallet, som vanligt på tisdagar. Jag fick rida Kamira. En jättetrevlig dam och det gick faktiskt bra även den här veckan. Jag känner att jag har mkt mer ork nu och att mina muskler börjar komma tillbaka ! Och så beror det på hästarna såklart oxå. Jag har haft tur de två senaste gångerna med hästar. Fina hästar där jag även hunnit koncentera mig på min sits.

Imorn ska vi till en utav mamis och hänga. Trevligt trevligt :)

God Natt & Sov Gott !

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Vi äter ju BARA älgkött, så jag har inga speciella recept utan gör bara som om det är vanligt nötkött. Mitt enda tips är att KRYDDA, annars smakar det bara dött.



Om du vill göra älgstek: Klappa in salt, peppar, vitlök, rosmarin och olja och bryn sedan runt om. Stick in en stektermometer och stek på typ 150 grader tills köttet har en innertemp på 65 och låt vila till ungefär 67. Supergott och enkelt.

Postat av: Marie

Jag lade upp ett gott recept på älgfärsbiffar med katrinplommon och champinjoner i förra veckan. Kolla under kategorin mat i min blogg. Långkok funkar alltid, både för stekar och grytbitar. Koka tillsammans med morötter, lök, vitlök, massa kryddor, soja och tomatpure. Och så älgköttsoppa så klart, haha. :)

Postat av: Linda

Kamira är bra då man behöver träna sin sits, för hon kräver att man sitter bra.

Man lär sig otroligt mycket då man rider henne under en längre period. Det är en sån där häst som alla borde rida någon gång för att lära sig så mycket.

Det var kul att träffa alla igen!!

Jag kommer snart igen och kikar på er.

Postat av: Regina

Snart är du ikapp igen med orken och sitsen=)

Postat av: Linda

Det är kul med så många som tror på att jag klarar av alla motgångar! TACK!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback