H O M E

Oj, oj, oj vad mkt härlig läsning jag hade nu efter att i princip inte alls haft tid /tillgång till dator sen onsdag. Lämnade min dator hemma för sist jag hade med den på min lilla roadtrip hann jag knappt öppna den. Tack alla härliga bloggerskor för att ni är så duktiga på att uppdatera :)

Då bjuder jag oxå på en lite update.

Jag och William åkte då i onsdags till Haparanda. Det är alltid spännande att åka denna sträcka utan Mathias som underhåller W i baksätet då han vaknar. Ibland sover han hela sträckan, ibland inte och det gjorde han inte i onsdags. Han somnade först i Råneå, lite halvgrinig var han i bilen. Sen sov han till strax före Sangis, och han var inte så glad när han vaknade och insåg att han fortfarande satt i bilen. SÅ vi stannade i Sangis på Sibylla och åt lite lunch och körde sen resten av den lilla sträckan som var kvar.

Onsdag-torsdag-fredag var vi hos mamma i Torneå. Dagarna var fullspäckade som vanligt med en massa trevligheter. Jag stressar ihjäl mig för att hinna träffa och umgås en stund med alla men har insett att det går inte :( SÅ nu försöker jag istället njuta av "semestern" och göra det jag hinner, mkt bättre :)
På fredag åkte jag & William till Lappträsk, där vi har våran stuga men valde att sova hos M´s päron. Det är lite lättare nu när han är så liten och ha alla bekvämligeter i huset. Mathias mamma fyllde 50 år så det blev en massa god fika, smörgåstårta m.m.  MUMS ! Efter att William somnat på fredagkväll så bastade jag & Mathias, kollade på IDOL och ett glas vin, mysigt !
Lördag tog vi en långprommis i byn, hälsade på lite folk. På kvällen blev det bastubad och kortspel :)

Idag kom vi hem redan vid 11. Tänkte att William skulle sova hela vägen men han vaknade typ i Töre och var inte så jättenöjd och det är ju lite jobbigt när han sitter i baksätet, men jag lärde mig att stoppa in nappen medans jag kör bil. Inte så säker bilkörning nej. Men han lugnade ner sig i Råneå och resten av resan gick lugnt och stilla.

Det har gått jättebra med William men man märker att han är trött efter allt flängade. Vi har nog alla varit lite halvgnälliga och trötta idag. Han har ändå sovit JÄTTEBRA hela resan, i princip som hemma. Somnar 19-20 ,äter vid 4-5 , vaknar efter 07. Skönt ! Idag har han sovit jättemkt här hemma så vi får väl se hur natten blir. Men om han är lika trött som jag kommer han att sova jättebra haha :)

Borta bra men hemma bäst !

Vad händer i veckan ? :)

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Haha, ja jag tänker på dig hela tiden när jag får för mig att tro på ul att det är en flicka i magen. ;)

Postat av: Mia

Vad skönt att ni är hemma :)



Jag vet inte, vad händer i veckan? R jobbar alla dagar utom imorgon så vi ska nog fixa lite här hemma då. Men på tisdag var det väl kanske fika hos Jenny...

Postat av: Linda

Man blir ju själv trött av att flänga runt.

Men barn är rätt formbara och det brukar lösa sig.

SÅ sant som det är skrivet: Borta bra men hemma bäst!

Håller med till 100%

Postat av: Jenny-Elliots mamma

Ja, visst är det alltid skoj att åka på "minisemester" men ALLTID så skönt att komma hem igen;)!!! Hoppas ni kommer på fika imorgon:)?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback