Ett försök till thaiboxning ;)

Ja, Mia lyckades ju få med mig på thaiboxning-träning igår.
Före passet tänkte jag att jag kommer ALDRIG att fixa det ( bra inställning va ? ;) ) och att jag skulle dö.
Jag är ju totalt otränad och har noll kondis, så förutsättningarna var inte dom bästa heller :)

Hur gick det då?
Ja, det gick faktiskt rätt bra, och med det menar jag att jag överlevde passet haha.
Det var faktiskt riktigt roligt och det var så skönt att bränna lite fläsk ;) Men i slutet gick det rätt tungt, kändes som att mina ben vägde typ 300kg och då är det inte lätt att få upp dom !

Mia var ett proffs, som jag misstänkte och vilken uthållighet , jag är imponerad ! Utan henne hade jag nog inte fixat många minuter, hon var även ett "pepp"-proffs :) Vilken fördel det är att träna med en som kan på riktigt, för han som höll i träningen hade många att hålla reda på + att Mia förklarade mkt bättre hur jag skulle göra och sa till när jag gjorde typ höga knän från skolgympan istället för ja, det vi skulle göra haha :)

Efter passet var jag helt färdig och såklart var träningen längst ner i Pontushallen, så det gick lite segt att gå uppför alla trappor och när jag kommit fram till bilen märkte jag att jag glömt en grej där nere, så det var bara att gå tillbaka samma trappor... Lagomt roligt !

jag vill absolut köra fler gånger ! Och ja tycker att ni andra ska oxå prova, för det var kuuuul och det kändes sååå skönt efteråt :) Träningsvärken idag är ganska jobbigt, känner mig halvt överkörd, men då har det ju tagit ngnstans iaf !

William var ju hemma med Mathias under tiden och det hade gått jättebra. Han sov när jag kom hem, och vaknade först 04 för att äta. Ganska otroligt hur mkt man hinner sakna det lilla hjärtat bara på den korta stunden, men det är nog nyttigt att göra ngnting själv och det var skönt oxå.

--

Idag ska jag förbi jobbet en sväng nu under deras lunch och sen ikväll ska jag till stallet och kolla när Frida rider. Ska även kolla upp m det finns ngn plats för mig i ngn grupp !

Nu, frukost ! 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mia

haha... proffs var till att ta i från tårna :) Men har ju tränat lite förr så det tar inte lika mycket energi för mig att köra som för de som aldrig kört. Jag spänner mig inte LIKA mycket och då går det ju lättare... Men oj vad jobbigt att du var tvungen att gå ner igen!



Men skoj att du tyckte om det! Du behöver absolut inte känna någon press att köra igen men det skulle vara riktigt roligt att komma igång lite :) Det är träning på tisdagar och torsdagar, samma tid.. Så vad säger du :P?



Skönt att det gått bra för m med w också...



Vi hörs om stallplanerna :)

Postat av: Marie

Hon är beräknad till i början av december och jag i slutet av mars, så det blir väl ungefär 4 månader mellan om ungarna håller tidsplanen. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback