Vändningsförsök :)

Igår var det mammafika hemma hos oss här i Rutan. Vi blev kring 10 mammor+barn tror jag, många var vi iaf :) Det var väldigt trevligt ! Jag vill ha många barn, kanske inte 10 nu men några stycken iaf . Jag älskar när det är livligt, dom äter & dräller och leker & har sig och är så underbara små. Tycker det är så mysigt när det ligger leksaker överallt som man sen får gå & plocka när barnet ligger och sover, haha. Det är rätt rogivande för mig :) Jag är inte frisk va ? ;)

Jag skulle kunna ha fika varje dag, kul att ha ett fullt hus med massa söta barn och trevliga mammor !

Inatt har W sovit otroligt bra. Han sov 20.30-03, åt typ 10 min, sov till 07.30. LYX säger jag :) Sen var vi väl vaken en halvtimme,en timme och sov vidare till ca 10. Då väcktes jag av en riktigt solstråle som låg och jollrade bredvid mig och DET händer inte så ofta. Han har mitt morgonhumör oftast, inte lika roligt :)

Idag har han börjat träna på att vända från rygg till mage. han kommer halvvägs, men där tar det stopp. Jag hjälpte till lite så han kom runt på mage, och så nöjd han blev, lill-killen :) Men jäklar vad han tar i i sina försök, han kom ner nästan från babysittern idag, så nu spänner jag fast han. Det händer så mkt varje dag nu ! Han är så underbar, älskade lilla grodan.

Vi myste på här hemma en stund och åkte sen iväg för att posta ett paket och lämna en barnstol åt Mia&Tilde. Jag glömde både paketet och barnstolen, så fick vända om och hämta paketet och stolen. Tur att jag inte hann såå långt. Ibland undrar jag hur jag lyckas alltså :) Så vi postade paketet, och var förbi Mia&Tilde där vi fastnade en lång stund. Shit vad fint dom hade det !! Tilde vaknade precis när vi skulle åka hem, nyvaken, söt & glad :)

imorn blir det ett besök på jobbet & en sväng på stan, trevligt !

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

det är mysigt med mycket barn, men du har rätt, inte tio stycken egna kanske ;) men två. eller tre ;)



ja, gör så!

ps. vilka lyxnätter w njussar på, han borde prata lite förstånd i c hör jag ;)

Postat av: Sofia

Åh, borde dra ihop nå mammafika hos mig med, men det är ju våra pälsbollar som ställer till det. Långt från alla kan ju komma då :(

Postat av: Theres

vi kommer gärna och fikas hos er nångång.. tänkte ha fika hos oss nästa vecka, kom ni också :)

Postat av: Emma Aludden

Men du allvarligt - 10 egna barn! Ha ha! Men snacka om att du är lite förvirrad som glömde både brevet och stolen. Ha ha! Det hade lika gärna kunnat vara jag! Vad ska du/ni göra på stan i morgon?

Postat av: Jonna

Emma (går inte att kommentera på din blogg ):



Kan tro att hon var hungrig, lilla katten :) Hmm, vi är ngt förvirrade jaaa och att jag glömde båda sakerna helt otroligt ! ha ha :)



Ska förbi jobbet en sväng och sen tänkte jag möta upp Sanna & Pia för fika så häng på :) Mia sku nog oxå komma sen :)

Postat av: Theres

tänkte tisdag, passade för catti då.. vi bor på västra skurholmen :)

Postat av: Mia

Haha... Tror ingen tackar nej om du har mammaträffar varje dag :)



Ja han har blivit stor nu w ;) Snart är han större än Tilde... :P



O tack för lånet av stolen! :)

Postat av: Mia

Men det är bra jobbats trots google... Ronnie var hos en läkare som också försökte googla vad som var hans problem :P

Postat av: Ingela

Första gången jag drack efter graviditet och amning så trodde jag att jag skulle vara lättpåverkad som fan men det var precis som vanligt faktiskt. :)



Tack för jättetrevligt mammafika! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback