Continue

Igår åkte vi in med William på VC.
För natten mot igår var hemsk ! När man la handen på hans rygg kände man riktigt hur det rosslade inne  i lilla kroppen och luftvägarna. Och vi fick inte han att ta Molipect, utan så fort han fick ens en droppe i munnen kräktes han för att de var så starkt och äckligt.

på VC så lyssnade läkaren på William. Hon sa att "jaa...luftrörskatarr, lindrig variant, det rosslar liiite, men ni behöver inte oroa er för lunginflammation" Inga mer mediciner iaf, för hon sa att det här är ett virus och han är såpass frisk och behöver ingen antibiotika. Skönt ! Hon skrev ut ngn medicin bara ifall han får jättetugnt att andas , men tveksamt att vi skulle börja lösa upp några tabletter i vatten och försöka få i han det. Får han jättetugnt att andas så åker vi in fort som tusan !!
Igår pratade jag med min syster som har 2 småttingar, hon gav tipset att blanda ut mollipecten med t ex glass. Sagt och gjort, yes ! W åt upp det, så det var ju smart. Varför tänkte jag inte på det tidigare :)

William har iaf varit feberfri i två dagar nu och förra natten har han sovit som en stock, skönt ! Hoppas att han börjar bli bättre nu :)

Jag skickade in igår ansökan till högskolan. Alltid i sista minuten haha, men nu är det gjort ! Hoppas att jag kommer in oxå :) 

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kattens

Men fy vad obehagligt det där måste vara! :( Tänker bara på hur orolig man var när A var helt ny och andningen var lite suspekt i början. Man låg ju vaken hela nätterna bara för att höra så han andades. Kan tänka mig att det blir lite samma sak här. Hoppas han är på bättringsvägen nu iallafall! Kram på er

Postat av: Karin

Vad skönt att han mår bättre! Hugo har inte varit sjuk sen i slutet av februari så vi har haft det riktigt lyxigt. Jag var helt säker på att han skulle bli förkyld i påskas för han träffade mååånga nya människor från olika delar av landet, men han klarade sig.

Postat av: Linda

Lilla goungen. Hoppas han snart är frisk. Vi får ses till veckan om alla är friska :)

Postat av: sanna

men gud, stackars willie!! :( gud vad jag tycker synd om honom, och er, det ör så hemskt när dom är sjuka, man känner sig så maktlös!



kan vi ringas imorgon gumman?

Postat av: Theres

Vad spännande, vad har du sökt?

Postat av: Jenny-Elliots Mamma

Stackars lillkillen! Tusen kryapåkramar från oss!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback