Fortsättning

William är fortfarande ledsen vid lämning, men det kommer han nog att vara. Enligt fröknarna så går det över fort så det är skönt ! Han har provat äta nu i 3 dagar. Första dagen en sked, igår inget och idag 3 skedar och en halv banan. Det går väl sådär.
Han har även sovit igår och idag. Igår hade det tagit ett tag att få han att sova men när han väl hade somnat så sov han 1 h 40 min och idag hade han lagt sig på en gång, somnat och sov 2 hela timmar. Så det funkar toppen iaf !! Han har varit jätteglad när han har vaknat . Igår , när han sov första gången så sov han bredvid lilla Gabriel. Kikade in när W hade vaknat och han satt på sin madrass och kollade förvånat när Gabbe låg och sov , ungefär som att vad gör han här ? haha . Sötis !

Idag var alla ute när vi kom så jag tog på William västen och satte han i sandlådan. Han älskar verkligen sand ! Så skönt nu när de börjar kunna vara ute . Det var dock askallt imorse och frågade fröknarna om jag skulle ta med skaloverallen imorgon och det tyckte dom. Nu är det höst !



Var förbi jobbet en sväng oxå igår och kommer nog att ändra att  jag börjar 08 istället för 07.30 för avd öppnar först 07.30 och annars måste jag lämna han på en annan avdelning i en kvart och det kändes onödigt. Öppnade även min mail på jobbet och hade fått några stycken sen förra året. 6217 stycken för att vara exakt *pust* :)

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma Aludden

Jag tycker det verkar gå superbra för alla Jupiterbarn. Jag tycker det är så himla häftigt att dom accepterar att bara lägga sig ner och sova blanda alla andra barn. Det känns så skönt att veta att det funkar fint för dom små när man själv är och jobbar. och jag håller med dig, vem stal sommaren från oss?



Ps 1. Har du glömt en skinnjacka hos oss i strl S? Hänger en i garderoben som inte hör hemma där... Har som för mig att du har en skinnjacka.



Ps 2. 6000 mail = insane!

Postat av: Katten

Wii kul med mail! :P



Skönt att det är något som går riktigt bra då med andra ord haha. :D Det värsta tycker ju jag är sömnen.. Om Alfon inte sover där så vet jag inte vad jag gör.. Utan mat klarar dom sig ju rätt bra tydligen haha. Men utan sömn klarar sig inget litet barn. ;)

Postat av: Theres

Men shit vad han är duktig på att sova! Som Catti sa så klarar de ju sig utan mat ett tag, värre är det ju med sömnen så härligt att det funkar :)

Postat av: Sofia

Ja jag nojjar för det där med sovandet, Ludvig somnar ju själv vi säger god natt och går ut. Det ska bli intressant att se hur han anpassar sig till dagis. Framför allt ska det bli intressant att se om han kommer behöva sova två gånger istället för 1 då han kommer att gå enligt Petters schema..

Postat av: Regina

Nej vi hade marie. Sary är i skåne =) Men det är han som ska ha hoppgrupperna, om han kan hålla sig hemma haha

Postat av: Linda

Under vintertid brukar det vara lättare att lämna inomhus för Anton. Finns mer att göra då.



Det skär i hjärtat när de gråter, men det går över så fort man försvunnit ur synfältet. Då lär han leka och busa med de andra barnen. Be personalen att höra av sig till dig när det gått över, om det skulle kännas bättre. Inte alltid, men nån gång. Antons personal gjorde det en gång när det varit riktigt jobbigt då även jag fick nära till gråt. De ringde när det gått över (efter bara några minuter). Det känns bättre då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback