Semester

Först av allt : TUSEN TACK för en supertrevlig grillkväll !! Gud så roligt det var :)

Just det. Vi är på semester nu hos min pappa & hans fru i Kalajoki.
Det är så sjukt fint här ! Lååånga sandstränder, långgrund badstrand, sanddyner mitt på havet som man kan gå på, inte en sten i vattnet & glasklart vatten. HELT underbart och det bästa att allt är 50-100meter från ytterdörren ;) ! I söndags när vi kom och igår har det varit varmt, men idag är det lite kyligare så vi tänkte eventuellt åka och bada på äventyrsbadet här och efter det ska jag, Mathias, lillebror & pappa fara och spela golf en runda . Vi är ute heeela dagarna, äter alla mål ute och när det har kommit en regnskur har vi suttit inne i inglasningen. William trivs som fisken i vattnet. Han älskar all sand och vattnet . han badar i poolen, i hinken , ja allt han kommer åt med vatten ;)

Imorn bär det av hemåt, för måste fixa en massa inför dagisstarten på måndag (!). Och första träffen är nu på fredag , då vi bara ska träffa pedagogerna m.m. Ang dagiskläder/grejer ligger jag väl inte så bra till nej, så det blir en del shoppande till helgen ! Pratade med Mathias faster som har precis gått i pension, men jobbat på förskolor i Luleå typ hela sitt liv i Luleå. Hon gav en massa värdefulla tips och svar på alla mina 1000 frågor. T ex att jag inte ska köpa Reima Tec-overall för det går inte att torka i torksåp ( Det blir nog en POP ). Ofodrade stövlar m ullsockar, för om fodrade stövlar blir blöta så tar det länge innan de torkar, Kuoma-skor är absolut det bästa på vintern m.m.
Skönt med lite info, trots att man hört massor av andra som har /haft barn på dagis men man är ju nybörjare på det här ;)
Nej, nu ska jag gå ut och njuta av solen som är framme ! Hoppas att allt är bra med er och så ses vi snart ! Kram .

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

Om du inte redan visste det så köp Kuoma skor i Finland, dom är sjukt mkt billigare där =)

Postat av: Liza

Polarns overaller får man bara torka på låg temeratur i torkskåp, så man blir lite lurad, för dom flesta kör full värme på torkskåpen. Är samma med vissa av reimas modeller numera. Dock tycker jag att reimas sällan blir så blöta att dom behöver vara i torkskåp, medan polarn blir snäppet blötare. Sen gillar jag reiman lite mer för att det är resår längst ner vid ärmarna, och inte mudd som det är på polarns. På små barn sitter handskarna inte kvar med mudd, men det gör dom med resår. (vet dock inte om polarn har bytt till sånt snölås på sina nu, men det är ännu sämre, för man får inte alls igenom vantarna genom dom, utan måste dra det utanpå allt, och då lossnar dom definitivt. Annars håller jag med om kuomaskor, dom är jättebra, varma och lätta. (och lätta att sätta på)

Postat av: Soppa

Där har tanten lite fel fel fel förr i tiden fick inte reima vara i torkskåp men nu tillverkas dom så att nästan alla får vara där.



tack själv för festen.

Postat av: Theres

Ja det blev vantarna från pop och lindex. Orkade inte lämna tillbaka dom andra så han får ett par i reserv.. Tänkte beställa namnlappar som man stryker fast på kläderna, men vet inte om dom håller så bra? Men ska också köpa en märkpenna och märka endel av kläderna, typ strumpor ids jag inte sätta lappar på :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback