bibel

en uppdatering om helgen som varit

I fredags började jag morgonen med att plugga med Ylva från ca 9-11. Duktig va?
Fast såklart har inte NTI samma mattebok som komvux, så har fått beställa en ny bok då upplägget är helt annat.

På kvällen åt jag middag på jobbet med mina andra  kollegor och uppvaktade min kollega som fyllt 50 år.
Det bjöds på oxfilé,bakad potatis, salllad och 3 olika såser. En med rödlök,en med peppar och en med champinjoner bla.
Det var så sjuuuukt gott !!! Allting var helt perfekt. Jag åt två stora filébitar och massor med annat gott :)
Till efterrätt blev det en grym kladdkaka och färska jordgubbar&blåbär med grädde. Ett glas vin, det var det jag fick ner.
Jag åt så mkt att jag höll på att trilla av stolen haha :D
Vi satt och surrade, spelade spel m.m. och tog sen en taxi vidare till Allstars där jag drack en Alltstar daiquiri m jordgubbar.
Mums men det är ju som att skopa i sig is så fick typ brainfreeze efter varje klunk haha :)
Jag & Hannele (småbarnsmammorna ;) ) gäspade och åkte hem för tolv och resten av gänget drog vidare :)
Det är ju faktiskt en sommardrink ;)




I lördags gnällde jag & W bara på varann och M var och kollade på jobb med sin bror, så vi åkte till Mia&Tilde och busade några timmar :) På kvällen skulle vi äta god middag men det blev brända pommes med pissljumna lövbiffar med brända kanter och ingen sås. Allt går inte alltid som planerat ;)

Och på söndagen klev jag & W upp tidigt. Funderade på att gå och lägga mig igen på fm-vilat, men istället så packade jag in W i bilen och vi åkte till Boden för att kolla på hopptävlingar. Var där från 9-13 , så trevligt :)
William ropade åt hästarna,smackade lite och verkade tycka det var hur kul som helst !
På em var vi på granntjejens, Alvas 1 årskalas. Det bjöds på god fika och trevligt sällskap :)
Resten av dagen pratar vi inte om ;)

Idag har jag ringt till jobbet och sagt att jag kommer att söka tjänstledigt från 1 september för studier.
Lite blandade känslor, men jag har ju kvar mitt jobb så det känns bra ifall man inte kommer in/det inte passar mig/om jag inte får jobb på en gång efter studierna.

Det här blir säkert bra :)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Theres

Vi kul med plugg, då kan vi luncha nån dag på skolan! ;)

Postat av: Linda

Vilken fullspäckad helg. Lät som mycket god mat och skoja inte den drinken så god ut :).



Ja, vi tycker iaf att Emmy är aningens för vild och oförsiktig. Hon litar blint på att man ska ta emot henne eller så bryr hon sig helt enkelt inte om hon faller. Hon har faktiskt bara fallit framlänges en gång och då tog hon emot med händerna. Så hittills, peppar peppar, har det inte hänt så stora och allvarliga olyckor.



Jag både orkar och vill träffas någon kväll eller helg. Tyvärr är vi ju allt som oftast borta på helgerna. Men utan barn så kan man ju träffas fast det blir lite sent..



Kul med plugg. Jag kan faktiskt ofta längta tillbaka till det. Så speciell tid på många sätt. Dessutom disponerar man ju sin egen tid på ett helt annat sätt än när man jobbar. Så plugga på, snart är du ett mattegeni :)

Postat av: Linda

Det är roligt att plugga.

Har du tänkt läsa nåt annat sen?

Vilka år tävlade du?? Jag borde ha koll om jag vet vilket/vilka år du tävlade.

Jag längtar tillbaka...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback