7 månader

Idag blir älskade hjärtat 7 månader och vi har varit föräldrar i 7 månader.
Bästa tiden i våra liv !
Det känns som att man lär sig såå mkt varje dag och är långt ifrån fullärd som förälder (blir man någosin det? :) ).
William utvecklas i raketfart och upptäcker världen :)

Han är 70 cm och väger 7625g .

En mini-lista ;)
Han sitter helt utan stöd nu. Tippar bara om han tittar bak eller sträcker sig för lååångt :)
Han går i gåstolen (om han inte har bråttom, då skjuter han ifrån )
Han går om man håller han i händerna/under armarna med jäättestora steg ibland hihi :)
Han försöker ta sig framåt på golvet. Men i ungefär ½minut sen blir han less & sur när han inte tar sig.

Idag har vi varit till BVC och träffat barnläkaren för Williams vänstra öga. Ögat har runnit sen han kom, rinner fortfarande. Inga fara sa läkarn. Vi skulle fortsätta massera och försöka öppna upp de för trånga tårkanalerna.
Om det inte har blivit bättre tills han är ett år så måste dom ev. gå in med ngn grej och öppna upp och då måste dom söva han. Det vill jag INTE ! Så nu ska det masseras för fulla muggar och hoppas att vi får ordning på det.

Skulle fota W , men han blev för trött och ligger & sover, så det får bli senare .
En gammal bild så länge :)

Världens finaste


                          Älskar dig <3

Permalink Allmänt Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Wifie

Grattis W!! :) Och till er också förstås. :) Alfon hade också för trånga tårkanaler, speciellt i ett öga. Det tog jättelänge innan det blev bra, men kommer nu inte ihåg NÄR det "gick till sig". Fick också höra det att dom isf måst "operera" lite för att öppna upp om det inte blivit bra innan 1 år men har hittills bara hört om EN som behövt göra det. Och då hade det också gått jättebra! :) Men vem vill söva sitt barn? Inte jag iallafall, så jag förstår din oro där! :)

Postat av: Emma

Grattis på 7 månaders dagen! :)

Postat av: Emma Aludden

Grattis William!

Postat av: Theres

Grattis William!

Postat av: Theres

Han har dessutom lika bra tålamod som Olle hade när det gällde att ta sig framåt på golvet.. ;)

Postat av: Linda

Grattis sötunge! Det blir säkert bra med ögonen, massera på :)

Postat av: Pia Å

Grattis William! Ha en bra dag!

Postat av: Ida

Grattis!

Jag tror aldrig man blir fullärd som förälder. Min svägerska är numera 5 barnsmor men säger att det är som att göra allt för första gången igen, fast man är lite tryggare i sin mammaroll förståss.



Trånga tårkanaler verkar jättevanligt och oftast så blir det ju bra utan åtgärd, håller tummarna för att massagen gör susen!

Postat av: sanna

grattis w!! :) hur mår du förresten, hört om magsjukan som härjar bland mamisarna? jag grinar lite i min ångest här..

Postat av: Theres

Jag hoppas att vi klarar oss. Fast jag ska ha på babywatchen inatt bara ifall att han skulle spy, så man förhoppningsvis vaknar på en gång.. Värsta mardrömmen skulle ju vara att han spyr i sömnen, fast tur nog så sover han nästan aldrig på rygg.. Men man vet aldrig..



Du då är vi två! Det går skit segt för mig med! Höll på att somna när jag skulle plugga idag. Sen går det INTE om inte Mikis är iväg med Olle eller i ett annat rum. Det är så svårt så man måste koncentrera sig till tusen för att fatta det minsta! :P

Postat av: Linda

Det går fort framåt!

Heja!

Det där med öga som rinner har jag hört talas om förr. Ibland går det till sig, men det barnet fick nån form av dränage, för att lätta upp.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback