Äntligen värme!

Åh så glad jag blev när det var nollggradig imors. Visst är det härligt !!
Efter williams fm-nap packade jag ner han i vagnen , mötte upp Ylva,Alvin och Bruno på gården och så gick vi iväg.
Vi promenerade ca 1 timma och William var vaken hela tiden. Men s*tan vad det blåste ute vid golfbanan!!
Man ska inte klaga nu,men hellre -10 och vindstilla ;) Man är aldrig nöjd .

På eftermiddag tog jag ut William i pulkan i det härliga vädret.
Det var premiär för W i sin pulka utomhus . Han verkade tycka att det var roligt.
Synd att det hade hunnit bli mörkt bara, men imorn ska vi ta en tur när det är ljust :)

Nu har jag lagt han för natten. Han åt 220ml havrevälling, tjohoo !
Vi hade ju lite problem där ett tag.
Har blandat ut den med ersättning , men provade bara ren välling idag och han åt upp hela flaskan!
Däremot så har jag fått byta från majsvälling tillhavrevälling, för majsvälling VÄGRAR han !

Tänkte ge mig på att laga egen barnmat nästa vecka, så vi får väl se vad det blir :)

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Theres

Majsvälling ska man annars vara lite försiktig med sa min BM, eftersom den lätt kan vara stoppande. Den ger man ofta om dom fått magsjuka, ex diarré då man vill att de ska bli lite hårdare i magen..

Men härligt att han tar vällingen nu, det är en kamp innan de ger med sig! Två veckor kvar nu till AW:n :D

Postat av: sanna

kul att han tar vällingen! :) c dricker bara majsvällingen so far, får se om vi får han att dricka hel portion snart :)

Postat av: Linda

Majsvälling kan vara lite väl för magen. Tänk på att majs är stoppande och barnamagar kan inte ta vara på majsen ännu, så man ska vara försiktig med den vällingen.

Havre är sundare för magen och tarmarna får arbeta i "normal" takt.

Skönt att han äter den, då lär han sova längre på natten.

Anton är galen i sin välling - han får fullkornsvälling.

Postat av: sanna

hihi, dom har så sött namn på vovven, bruno. det fanns en hund där vi bodde tidigare som liam HATADE, som vi kallade för just det, så jag blir helt full i skratt när jag hör det namnet för det är så kulatt tänka på honom :)



jag vet, man lever ju bara en gång coh jag vill som du säger, inte ångra mig sen för att jag inte gjorde ngt med mitt liv. men det är så skrämmande med lån och allt. och tänk om man inte fattar ngt?!

Postat av: Wifie

Men det är väl BRA att han dricker havrevällingen? Majs är ju mer en magsjuke-välling. :D

Postat av: Jenny-Elliots Mamma

vad skönt att han tar vällingen!!! vi måste ses snart! blev ingen fjällräven, ingen jag ville ha var på outlet.

Postat av: Wifie

haha vilken lustig BVC-sköterska. :D



Ja visst är det trist att man inte får vara i fred med sina val här i livet ang. sitt barn. Alltid någon som ska tycka & tänka. Jag har blivit SÅ ledsen SÅ många ggr och känt mig SÅ fruktansvärt utanför ibland. Men nu har jag bestämt mig för att inte umgås med människor som ger mig dålig energi. Känns som att jag har för mycket av den varan redan haha!



Ja, amningen har varit jätteviktig för oss. Jag ville verkligen amma, och jag kämpade trots att mina bröst blödde i 5 månader och jag grät för att det gjorde så ont. Men A var ju nöjd och glad och därför gav jag inte upp. Jag kan plågas mycket mer än så innan jag viker mig. ;) När dom inte får tillräckligt med mat är det ju en helt annan femma. Vi får hoppas att du får amma nästa barn längre om du vill det då! :)

Postat av: sanna

men du samma här, och min mage är inte platt :S den ringlar sig och korvar sig svinfult när man böjer sig ner. det ska bort! men jävlar vad jobbigt det är att träna när man är just otränad, det känns så trist och kolla i spegeln och inse att japp, det där är jag, dallerkvinnan..



det är nog sant det där med att om man kommer tillbaka coh jobbar så fastnar man. såg på nyheterna imorse om vinterkräksjukan coh insåg att som ssk måste jag ta hand om människor som fått det. jag vet inte om jag klarar detm, får kanske bli socionom ändå!



Postat av: sanna

haha, precis :) han tyckte nog det var trångt och påfrestande och ville väl berätta det ;).



hoppas ni har kul idag du coh jenny! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback