Update

Dax för en liten uppdatering kanske ?

Det har varit så mycket även efter julen så har knappt hunnit öppna datorn. Vad har jag gjort?
Ärligt talat så vet jag inte haha. Hälsat på folk, haft besök m.m. Dagarna bara springer iväg !!

Våran lilla älskling William blev 6 månader på annandagen. Shit, ett halvår ! Det går undan.
Han växer så det knakar :D
Helt roligt idag. Han har babblat hela dagen "ba ba bu bu ma ma", han har ju annars mest låtit bara "aaa" eller "ooo" sötis !
Och så sitter han rätt långa stunder utan stöd. Så länge han har ngt intressant att leka med så går det superbra!

William 6 månader ( Pappa M sitter i bakgrunden så ifall balansen sviker :))




På annadagen åkte vi till Haparanda. jag åkte till stan för att träffa upp och gå ut med gamla goda vänner som tyvärr bor alldeles för långt bort. Och Mathias & William åkte till willes farmor&farfar.

vi förfestade hos Mayas syster Ann-Sophie. Jag ble sminkad av Maya som är make up-artist och Hanna som är frisör, fixade mitt hår. Värsta lyxet :) och Ämma hade den snyggaste och fetaste sminkboxen jag någonsin sett och hon hade bara med hälften av sitt smink . Det handlar om prioriteringar ;)

Sminkboxen är lätt med på vill-ha-listan ;)

 
Jag hade den roligaste kvällen på läääänge. Vi var ut på stadshotellet i Haparanda där den årliga hemvändarfesten var.
Träffade en massa gamla vänner och dansade hela natten lång :)

Partygänget !



Vi stannade i Lappträsk en dag till. Bastade och hade det mysigt
Under resterande mellandagarna har vi haft det mysigt här hemma med vänner och grannar :)

Igår var vi till Brändön med en aning febrig William. Vi åt middag med goda vänner, spelade spel, men vi avvek redan v id 21 för William var helt slut och hade feber. 

Helt gudomligt gott !!!!


kom  hem och la han, lilla hjärtat. Mathias satt vid datorn så jag gick över till grannarna och spelade spel,åt ost&kex och såg Mr & Mrs Smith. Har sett den tidigare med den är alltid lika bra med hunken Pitt, mums mums ;) Vi hade inte köpt några raketer då vi ändå inte skulle vara hemma, så förlitade oss på grannne men dom hade inte heller några så¨det blev tomtebloss , haha. Budget-nyår ;) Men resten av Rutvik pangade på, så fyrverkerier fick vi se iaf !



Idag mår William mkt bättre. Ingen feber . Hurra!
Imorn hoppas vi att det är någorlunda väder så vi kan ta lilla hjärtat på en pulkatur :)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sofia

Men halloj! Var ni på Brändön igår? Visste inte att ni känner folk här? :D Ni verkar ha haft lika fullt upp de senaste veckorna som vi har haft. Men visst är det skönt? Måste nog uppdatera bloggen snart också! Gott nytt år! Kram Sofia

Postat av: Wifie

Hihi vad kul att ni var hos M & C och åt middag. Det är min mans bror som bott där, och som byggt hela huset. Eller ja, mitt A har också byggt massa där. Och där har vi spenderat myycket tid. Jag gillade det huset så mycket. :) Ni ser ut att ha haft en TOPPEN-jul. :) På lördag är det premiär för mig att festa sedan A kom till världen, wish me luck! :P

Postat av: Theres

Ja vi måste planera nu en aw med mammagänget, UTAN barn.. ;) Ska ni med och luncha till veckan? :)

Postat av: Jenny-Elliots Mamma

Mysigt ni ser ut att haft det! Hoppas liil W mår bättre nu!? Vi kanske kan ses till veckan?

Postat av: Mia

Vilken uppdatering :) Bra jobbat... Ska försöka mig på en liten mindre sådan strax ;)



Stora killen... Det är helt otroligt hur de bara kommer på saker över natten, bokstavligen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback