Tisdag

Vilket underbart väder det är ute. VARJE dag !  Hoppas att det håller i sig, för snart är jag klar med mattekursen och då ska jag & W vara ute dagarna långa :)
Idag gjorde jag , som alla andra dagar. Gick ut vid 12 när W ska sova sin lunch.
Gick en haltimmes prommis så att han somnar i vagnen, lämnar han ute och sova i vagnen och gick själv in och pluggade. Nu, 2 timmar och 20 minuter sover han fortfarande ?! Han brukar sova 1-1,5 timme när vagnen inte rullar. Har på BW , han har inte gnällt en gång, så var tvungen att gå ut att kolla så att han inte har rymt. Där låg han och sög på sin napp och sov så gott,lilla hjärtat . Han är jättesnorig och hostar,men har ingen feber så frisk luft är nog bara bra. Han hostar inget heller när han sover ute och därför sover han säkert mkt bättre.

Jag har hunnit plugga en hel del som tur är. Låg efter lite och har prov den här veckan så måste repetera en hel del oxå. Ikväll blir det inget pluggande för min vän Sofia har ngt jobbgrejs här i Luleå, så hon ska sova här hos oss och så har jag ju ridning ikväll.

Helgen som var spenderade jag mestadels i stallet på hopptävlingar. På lördag blev det en heldag då jag även jobbade i stallets cafeteria . M hade en heldag med W och när jag kom hem åkte M på hockey.
Jag & William myste och busade med mina vänner A & M som även sov över. En riktig myspyskväll med godis,chips och melodifestivalen of course :)

Många duktiga ekipage som tävlade och GUUUUD så sugen jag blev. 90 såg ju inte alls farligt ut :)
Inte iaf från läktarn ;)

Fio med sin fina häst :)




Tack till Sofia som lärde mig att fota i ridhusmiljö. DET är inte det lättaste. SKum belysning, och högt tempo på hästarna :)

Farucco Li

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

jasså, vadå för ngt?! :):) nyfikenhet är mitt andranamn vet du ju ;)



vilka fina bilder, du får lära mig att fota i skumma beslysningar sen, borde försöka lära mig lite kamera när jag köpt en system :)

Postat av: Linda

Visst blir man sugen!!!

Jag vill också tävla och 90 cm är inte alls högt.

Postat av: Jenny-Elliots Mamma

Vilken härlig helg ni verkar haft! Kram och hoppas W blir frisk snart!!!

Postat av: Camilla

Fina Farucco. Det skulle vara kul att se honom igen! Jag red honom en kort period innan han såldes till Luleå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback