what a day

Idag blir hjärtat 9 månader. Och faktiskt just idag har han lärt sig nya färdigheter. Lagomt till jag ska skriva slutprovet och M åker bort ;)

För 9 månader sen


Idag satt jag i köket och surrade i telefonen med Mia. W var inne på sitt rum, där han kan (kunde) vara själv, då det är så barnsäkert som det kan bli. Trodde jag. Plötsligt börjar han skrika/gnälla, ungefär som han gör när han klämmer fingrarna i alla kökslådor *pust* Sprang in på hans rum. Där han har nästan lyckats att klättra ur gåstolen när han skulle ha ngt från golvet. Han hängde upp och ner, utanför gåstolen med händerna och huvudet på golvet. Den ena foten hade hakat fast i gåstolen som tur var, annars hade han dykt ner. Så han fick vara på golvet i köket när jag fixade lite lunch. Han höll på att knuffa en bil fram och tillbaka och försökte åla efter den sen, han är jätteduktig men problemet är att han ålar bakåt när han vill framåt så han blir suuuur , stackarn.
Sen har han även börjat "dyka" när han sitter , så lägger han sig dubbelvikt och skjuter iväg med fötterna så han flyger på mage med huvudet före , SÅKLART! Som tur är har jag filtar under när han sitter och imorse då han verkligen "dök" så satt han på sängen så han slog sig inte.

William verkar inte vara det minsta försiktigt när han ger sig på nya saker, utan kastar sig hejvilt hit och dit, så det kommer nog att blir många tårar och blåmärken :S Mia, visst fick vi låna tyghjälmen ? ;)

--

Annars i veckan så har jag ridit två trevliga ridturer på Thåtte. Jag & W har hunnit vara ute på isen och mysa.
Igår var vi på stan och träffade en massa mamis & barn, vi var på BH, hängde där med Camilla&leo som oxå var & spanade efter nya saker. Jag köpte en låda med klossar och William fick även åka bilen som man stoppar i en tia och så gungar den. William tyckte det var hur kul som helst och blev stensur när den stannade haha :) 

Nu har han somnat för lunchen så nu ska jag PLUGGA ! Sista rycket och noll motivation har jag  :/

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Kattens

Lycka till!

Postat av: Petra

Ojdå...vilken syn...hängandes upp och ner från gåstolen, han börjar bli stor nu.Herman har samma teknik när han ska försöka ta sig från sittandes till liggandes, men ganska ofta är det huvudet som slår i golvet först...ajaj!

Postat av: Theres

Haha, vilken stil han har.. ;)

Lycka till med provet, det kommer gå super bra!!

Postat av: sanna

men gud, lilla plutten, har han varit så liten? man glömmer ju det, guuuud så pluttigt! :) fräsig teknik, men man är ju ine sådär jättenöjd när dom blir helt våghalsiga, no more vila i det här huset, och inte i erat heller då ;)!



och tack själv! det var jättemysigt, som vanligt. får vi snart göra om!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback