Dagisplats

Idag ringde jag till handläggaren som har hand om Rutvik, efter att läst och hört att många fått klart det här med dagisplats. Till svar får jag att "Har ni inte fått något besked, har ni inte fått plats. Det är fullt på Rutviks förskola och Antberget" Jaha ! tänkte jag då, vad ska vi göra nu då ? Men då sa denna trevliga kvinna att dom förmodligen kommer att öppna en avdelning på Rutviks byagård, då det är 7 stycken småttingar som inte fått plats och så har dom gjort tidigare och tyckte inte att jag skulle oroa mig och hon skulle höra av sig nästa vecka. Så nu håller jag tummarna att det bli så och det känns som ett bra alternativ . Fina lokaler och lugnare än på stora skolan :)

Har ni fått dagisplats ?

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Petra

Det låter ju som en bra lösning. Vi har fortfarande inte fått svar och alltså troligen inte heller plats.=/ Men om det är så får han vara hemma lite längre ist. Känns ju också bra.

Postat av: Marie

Jo hoppas de öppnar bygdegården, för tydligen var det fullt i Gammelstad också och då måste man ha barnen i stan eller nå, känns ju liiiiite jobbigt. Nu drabbar ju inte den här dagisbristen mig förens om drygt ett år, men det känns inte direkt som att det kommer bli bättre på dagisfronten än på ett tag..



När har ni tänkt att W ska börja? :)

Postat av: Anonym

Vi har fått plats på Antberget, förstahandsvalet för oss var stordagiset men man ska ju vara glad att man fått plats i byn iaf.

Bygdegården är ett bra ställe att ha barnen på, mysigt och hemtrevligt (fast det hänger ju på personalen lite) !

Postat av: Linda

Det var ungefär samma då vi sökte plats åt Anton.

JUST DÅ skulle alla ha plats åt sina barn.

Folk verkar producera barn som aldrig förr.

Även i vårt område öppnade de en ny avdelning och dessutom skulle de renovera ordinarie hus pga vattenskada. Så tre avdelningar var utspridda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback