pladder

Mathias var ledig i veckan torsdag och fredag och på fredag när jag var på jobbet så ringde M att han & William skulle åka upp till Lappträsk tors-sön. Eftersom jag hade AW med jobbet och skulle jobba fredagen så stannade jag hemma. Lite egentid, fast jag saknar dem sjukt mkt ! Man ser ju varann så lite nu när jobbet,dagis m.m har kört igång. Men visst är det skönt att vila upp och unna sig själv saker ! :)

Nåja. Igår pratade jag med Ms mamma och hon säger att "vad duktig han har blivit på att prata. Han säger ju t ex klocka jättetydligt " Jag bara "VA? kan han säga klocka?" Ja. tydligen kan han det och han säger det klockrent ! Haha ja det händer mkt nu och det sprutar ut ord. På dagis säger de att han pratar HELA tiden. Man kan inte tyda allt, men det ska bli roligt att höra vad han har att säga sen.  En riktig surris :) Det känns lite sorgligt att man kommer att missa en hel del "första-gången"-grejer, men det är väl så det är. Han har även blivit riktigt duktig på att äta själv och  nu ska han bara göra just det : äta själv . Känns som att vi har kommit i en kan-själv-fas. Aningen jobbigt i vissa lägen ;)

Ska fixa här hemma lite och sen åka en sväng och aktivera mig :)

I somras

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback